Чорнобаївська територіальна громада
Черкаська область, Золотоніський район

АМУ направила в парламент пропозиції до Держбюджету на 2020 рік та зауваження до законопроєкту про внесення змін у Бюджетний кодекс

Дата: 26.09.2019 15:02
Кількість переглядів: 381

Посилання:

http://www.auc.org.ua/novyna/amu-napravyla-v-parlament-propozyciyi-do-derzhbyudzhetu-na-2020-rik-ta-zauvazhennya-do
 

Аналітична довідка

щодо втрат місцевих бюджетів у разі прийняття

проекту Закону про Державний бюджет на 2020 рік 
 (реєст. № 2000 від 15.09.2019)

 

А. Проектом Державного бюджету на 2020 рік (реєстр. № 2000 від 15.09.2019) передбачається:

  1. Припинити зарахування частини (13,44 відсотка) акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до бюджетів місцевого самоврядування у зв’язку із зарахуванням цих надходжень до дорожнього фонду. Потенційні втрати місцевих бюджетів 7,7 млрд грн (планові надходження у 2019 році). Примітка: обсяг таких втрат не покривається обсягом коштів, які можуть бути спрямовані на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах на вулиці та дороги в населених пунктах, за рахунок коштів Дорожнього фонду. Максимальний обсяг таких коштів може становити 4 млрд грн у разі прийняття відповідних рішень обласними державними адміністраціями, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, Комітетом ВРУ з питань бюджету. У 2018-2019 роках на ці цілі обласними державними адміністраціями спрямовувалося близько 1 млрд. грн.

  2. Не проводити індексацію нормативної грошової оцінки землі. Потенційні втрати місцевих бюджетів – 2,2 млрд грн. (планові надходження у 2019 році від плати за землю 30,1 млрд грн; відповідно до пояснювальної записки споживча інфляція становитиме 7,4 % (грудень до грудня попереднього року) за підсумками 2019 року).

  3. Не спрямовувати весь обсяг надходжень від збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження на відповідні заходи (надходження від збору 0,4 млрд грн, а субвенція місцевим бюджетам на відповідні заходи – 0,1 млрд грн). Втрати місцевих бюджетів складуть 0,3 млрд грн.

  4. Субвенція на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад в розмірі в тому ж що і у 2019 році - 2,1 млрд грн. Субвенція не враховує зростання кількості об’єднаних громад та становитиме 467 грн на 1 сільського жителя. В 2016 році обсяг такої субвенції становив 1107 грн на 1 сільського жителя об’єднаної громади. Потенційні недонадходження місцевих бюджетів 2,9 млрд грн.

  5. Розмір освітньої субвенції на рівні 77,5 млрд грн, що на 8,3 млрд грн більше ніж у 2019 році. Таке збільшення обсягу враховує лише зростання розміру мінімальної заробітної плати на 12 %. Однак розмір освітньої субвенції з врахуванням підвищення заробітної плати педагогічним працівникам (постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки» (зростання в середньому на 35%)), реального контингенту учнів має складати не менше 105 млрд. грн. Потенційні додаткові видатки з місцевих бюджетів 27,5 млрд грн.

  6. Фінансування Програми державних гарантій медичного обслуговування населення в розмірі 72,1 млрд грн, а також на перший квартал 2020 року розмір медичної субвенції - 14,6 млрд грн. Однак, потреба коштів у медичній галузі становить 118,6 млрд грн, в тому числі: для забезпечення первинної медичної допомоги необхідно 33 млрд грн (28 млн. пацієнтів*500 грн (мінімальна капітаційна ставка, яка врахує лише зростання мінімальної заробітної плати)*коригувальний коефіцієнт залежно від вікової групи); для забезпечення вторинної та третинної медичної допомоги за аналізом потреб у 2019 році - орієнтовно 85,6 млрд грн (з урахуванням дефіциту коштів у 2019 році, показника індексу інфляції та потреби на лікування хворих на цукровий діабет. Отже, додаткова потреба для фінансування Програми державних гарантій медичного обслуговування населення складає 31,9 млрд грн.

  7. Додаткова дотація з державного бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я в розмірі 7,9 млрд. грн. Потреба на такі цілі становить не менше 20 млрд. грн (у 2018 році розмір такої дотації складав 16,5 млрд грн). Додаткові видатки місцевих бюджетів – 12,1 млрд грн. 

Фото без опису

Б. У проекті Державного бюджету 2020 року відсутня компенсація місцевим бюджетам на:

  1. Підвищення заробітної плати педагогічним працівникам дошкільної, позашкільної, професійно-технічної освіти на виконання постанов Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки» та від 10.07.2019 року № 695 «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 22», а також підвищення заробітної плати тренерів-викладачів дитячо-юнацьких спортивних шкіл на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 755 «Деякі питання оплати праці працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл». Додаткові видатки з місцевих бюджетів складуть 14,6 млрд грн. 

  2. Оплату гарантованих державою пільг, зокрема пільг на проїзд та послуг зв'язку. Потенційні додаткові видатки з місцевих бюджетів - 6 млрд грн.

  3. Сплату енергопостачальним підприємствам штрафних санкцій по рішеннях суду, які виникли внаслідок несвоєчасного перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на пільги та субсидії. Потенційні додаткові видатки місцевих бюджетів - 7 млрд грн.

  4. Різницю між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування. Потенційні додаткові видатки місцевих бюджетів  19 млрд грн (Примітка: різниця в тарифах виникла протягом 2016-2019 років через рішення держави про підняття цін на природний газ, збільшення мінімальної заробітної плати без перегляду цін на послуги теплопостачання, запровадження ринку електричної енергії, скасування «нічного тарифу» на електричну енергію.)

 

В. У проекті Державного бюджету 2020 року не списується заборгованість місцевих бюджетів перед державним бюджетом за середньостроковими позиками, які надавались виключно на виконання делегованих державою повноважень. Потенційні втрати місцевих бюджетів в розмірі 9 млрд грн.

 

Висновок: проект Державного бюджету на 2020 роки передбачає

  • прямі втрати місцевих бюджетів від зменшення державної підтримки, скорочення джерел доходів – 13,1 млрд грн;

  • незабезпечення делегованих повноважень (освіта та охорона здоров’я)  71,5 млрд грн;

  • втрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади 55,6 млрд грн.

Відсутність у місцевих бюджетів реальних фінансових ресурсів на виконання власних та делегованих повноважень призведе до зменшення обсягу та зниження якості соціальних та комунальних послуг населенню, скорочення видатків на оновлення інфраструктури та розвиткові проекти.

Підготовлено Аналітичним центром Асоціації міст України

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь