У темний час доби пішоходи повинні носити світловідбивні елементи: рішення Кабміну від 11 листопада 2020 року
Кабінет Міністрів України своїм рішенням зобов’язав пішоходів використовувати світловідбивні елементи у темний час доби. Відповідне правило поширюється на людей, що рухаються проїзною частиною чи узбіччям.
Раніше така норма мала рекомендаційний характер, проте зовсім скоро - обов'язком кожного пішохода.
Використання світловідбивних елементів необхідне не лише в темний час доби, а й у період погіршення погодних умов, особливо під час дощів, туманів та снігопадів. До світловідбивних елементів належать стрічки, наклейки та жилети. Варто зазначити - такі флікери легко кріпляться на взуття, одяг, коляску, велосипед, рюкзак чи ролики. Прикріплювати цей аксесуар можна по-різному: приклеювати, підшивати, фіксувати на застібку блискавки, приколювати шпилькою до верхнього одягу та взуття чи прив’язувати до найбільш виступаючих елементів одягу. Важливо, щоб світловідбивач гарно відображався.
Введення такої норми в обов'язковому порядку дозволить підвищити рівень безпеки вулично-дорожньої мережі, адже наявність світловідбивних елементів на одязі пішоходів та велосипедистів дозволяє зменшити смертність на дорогах у кілька разів.
Пішохода, що використовує світловідбивні елементи видно на відстані до 150 метрів. Натомість, без використання відповідних деталей видимості, в умовах недостатньої видимості водій зможе побачити людину на відстані максимум до 30 метрів.
За недотримання вимоги використання світловідбивних елементів законопроєкт передбачає покарання у вигляді попередження або штрафу в розмірі 510 гривень.
Додатково: законопроєкт про світловідбивачі для пішоходів депутати Верховної Ради прийняли в першому читанні ще в червні цього року. Тому, після схвалення документу Кабміном, його повинні затвердити у другому читанні.
Крім того, Кабінетом Міністрів України було прийнято, що смуга для руху маршрутних транспортних засобів тепер призначена і для руху велосипедів. Зазначається, що відповідне рішення прийнято для розвитку велосипедної інфраструктури та зменшення травматизму серед велосипедистів.